Trek Madone SLR 7 gen. 8 landeveissykkel

Madone SLR 7 Gen 8 er en ultra-aero og fjærlett landeveissykkel som er bygget for konkurranse. Rammen av 900 Series OCLV Carbon er ikke bare aerodynamisk, den er også ultralett for å fly opp klatringer. Lettvekts IsoFlow rammeteknologi betyr at Madone ikke ofrer komfort for fart. For å gi deg alle aerofordeler, kommer Madone SLR med RSL Aero-vannflasker og flaskeholdere som reduserer luftmotstanden ytterligere. Denne sykkelen kommer klar til å vinne, med en Shimano Ultegra Di2-gruppe, karbonhjul og et Trek Aero RSL karbonstyre og stem i et stykke. Rått valg for deg vil sykle fort, både oppover, bortover og nedover.

Matte/Gloss Carbon Smoke
Matte/Gloss Carbon Smoke
Vår anbefaling

IKKE MEDLEM
DIN MEDLEMSPRIS MEDLEMSPRIS BLI MEDLEM
Oppdatert
Beskrivelse
Spesifikasjoner
Geometritabell
Størrelsesguide
Vanlige spørsmål
Anmeldelser

Passer for deg hvis...

Konkurranser er en viktig del av livet ditt, og du vil ha en sykkel som kombinerer lav vekt, aerodynamikk og komfort. Du vil ha en fjærlett ramme som ikke inngår kompromisser, med aerodynamiske rør og IsoFlow komfortteknologi. Ytelse er viktig, og du vil ha vårt høyeste nivå av karbonlaminat, slangeløse karbonhjul og Shimano Ultegra Di2 med justerbare girskift.

Teknologien du får

En sykt lett ramme laget av vår beste 900 Series OCLV Carbon med aerorør og IsoFlow komfortteknologi, og RSL Aero-vannflasker og flaskeholdere som sparer watt. En 2x12 Shimano Ultegra Di2-gruppe for lynraske girskift som kan tilpasses deg. Et universalgirøre så du kan finne et nytt over alt. I tillegg er den toppet med Bontrager Aeolus Pro 51 slangeløse karbonhjul og et Trek Aero RSL karbonstyre og stem i ett stykke.

Det siste ord

Madone SLR 7 Gen 8 er en sykt lett og aerodynamisk landeveissykkel som er klar til å ta deg gjennom krevende ritt. Den er bygget med vår beste 900 Series OCLV Carbon som holder vekten minimal uten å kompromisse med stiv respons og komfort.

Hvorfor du elsker den

  1. Revolusjonerende Full System Foil aerorør omdefinerer hvordan raskt ser ut, og hjelper til med å optimalisere aerodynamikken rundt hele sykkelen
  2. Den er bygget av vår beste 900 Series OCLV Carbon som er forbløffende lett, stiv der du trenger kraften og smidig der du trenger komfort
  3. Karbonhjul holder vekten nede og prestasjonene oppe, slik at du kan knuse stigningene og fly ned utforkjøringene
  4. Du får lynraske, presise girskift som kan tilpasses deg takket være et Shimano Ultegra Di2-drivverk
  5. RSL Aero-drikkeflasker og flaskeholdere gjør hele syklistsystemet raskere for å gi deg enda større aerodynamiske fordeler
  6. Nytt Blendr-system på styre og stem gjør det enkelt å montere en lykt med kjørelys

*Vennligst merk - spesifikasjoner gjelder alle størrelser med mindre det er oppført separat

Rammesett
Ramme 900 Series OCLV Carbon, Full System Foil-rør, seterør med IsoFlow, RCS Headset System, innvendig føring kun for ledninger, avtakbar aerodynamisk kjedefanger, T47-kranklager, Flat Mount-skivebrems, UDH, 142 x 12 mm gjennomgående aksel
Gaffel Madone Gen 8 fullkarbon, konisk karbonkronerør, innvendig bremseføring, flatmontert skivebrems, 12x100mm spiss, gjennomgående aksel
Vekt
Vekt ML - 7.31 kg / 16.12 lbs (med TLR-tetning, slangeløs, ingen flasker/holdere)
Vektgrense Denne sykkelen har en øvre total vektgrense (sykkel, syklist og last) på 125 kg.
E-system
Batteri Shimano BT-DN300
Lader Ladekabel inkludert
Drivverk
Girvelger Shimano Ultegra R8170 Di2, 12-delt
Krankgir Shimano Ultegra R8150 Di2, festemontert, bunnsving
Bakgir Shimano Ultegra R8150 Di2, 34T maks tannhjul
*Krank Størrelse:XS, S
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 165 mm lengde
Størrelse:M
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 170 mm lengde
Størrelse:ML, L
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 172,5 mm lengde
Størrelse:XL
Shimano Ultegra R8100, 52/36, 175 mm lengde
Kranklager Praxis, T47 gjenget, innvendig kulelager
Kassett Shimano Ultegra R8101, 11-30, 12-delt
Kjede Shimano Ultegra/XT M8100, 12-delt
Maks drevstørrelse 1x: 54T, 2x: 56/43
Hjul
Framhjul Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon, Tubeless Ready, 100 x 12 mm gjennomgående aksel
Bakhjul Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon, Tubeless Ready, 11/12-delt Shimano-boss, 142 x 12 mm gjennomgående aksel
Stikkaksel framme Bontrager Switch avfaset gjennomgående aksel, avtakbar hendel
Stikkaksel bak Bontrager Switch avfaset gjennomgående aksel, avtakbar hendel
Dekk Pirelli P Zero Race, 120 tpi, slangeløskompatibelt, 700 x 28 mm
Dekkdel Bontrager TLR-tetningsvæske, 175 ml
Maks dekkstørrelse 32 mm (som målt, se håndboken for detaljer)

Vi forbeholder oss retten til å endre produktinformasjonen på dette nettstedet når som helst og uten forvarsel, også det som gjelder utstyr, spesifikasjoner, modeller, farger, materialer og priser. På grunn av problemer med forsyningskjeden kan kompatible deler byttes ut når som helst uten varsel.

Sykkel- og rammevekt er basert på lakkerte preproduksjonsrammer i skrivende stund. Vekten på produksjonsmodellene kan avvike.

Skjermbilde 2024-09-09 145255.jpg
Skjermbilde 2024-09-09 145237.jpg

Hva skiller Madone Gen 8 fra Madone Gen 7?

Det er flere nye funksjoner på Madone Gen 8:

  • 900 Series OCLV Carbon på SLR
  • Full System Foil lettvekts rørfasonger
  • Forbedret IsoFlow komfortteknologi er nå lettere og mer følsomt
  • RSL Aero flaske og flaskeholder-system (kun med komplett Madone SLR-sykkel; tilgjengelig som ettermarkedsprodukt for Madone SL-sykler, Madone SL/SLR rammesett og andre sykkelplattformer)
  • RSL Aero styre/stem er lettere og mer ergonomisk (kun med komplett Madone SLR-sykkel; tilgjengelig som ettermarkedsprodukt for Madone SL-sykler, Madone SL/SLR rammesett og andre sykkelplattformer)
  • UDH (universal derailleur hanger)
  • Premium Switch Pro avfasede gjennomgående akslinger
  • RCS styrelagersystem
  • 32 mm (målt bredde) maksimal dekklaring

 

Hvor kan jeg finne detaljer som maks størrelse på krankdrev og bremseskive, instruksjoner for kabelføring, hvor montere lyktene mine, bytte cockpit osv?

Vennligst se servicehåndboken for Madone Gen 8.

Servicehåndbok 

Er Madone Gen 8 en erstatning for Émonda?

Madone Gen 8 er den direkte erstatningen for den aero-orienterte Madone Gen 7-syklisten og den vektorienterte Émonda-syklisten. Den er utviklingen av både den nye Émonda og den nye Madone, med fordelene til begge syklene samlet i én.

Hvor mye veier rammesettet?

Størrelse ML Madone SLR Gen 8 i Matte Gloss/Carbon Smoke (uten hardvare):
- Ramme: 796 gram
- Gaffel: 350 gram

Hvorfor er det seks størrelser i stedet for åtte?

Etter å ha sett nøye på størrelses- og geometriskjemaene våre, innså vi at målene for stack og rekkevidde i vårt nåværende utvalg kunne forenkles til seks rammestørrelser uten stor betydning for den generelle passformen. Størrelsene 52 cm og 54 cm er slått sammen til en størrelse (M), og størrelse 62 cm er erstattet av en ny XL-ramme. XL-rammen har en høyere setemast, som lar en syklist som kommer fra en 62 cm Madone Gen 7 få samme maksimale setehøyde på den nye XL. Dette nye størrelsessystemet har fortsatt plass til det samme utvalget av syklister som da vi hadde åtte størrelser, men nå er det lettere å velge riktig sykkelstørrelse siden det er mindre overlapping.

Er geometrien endret?

Vi kaller nå Madone-geometrien for «Road Race» siden det er lettere å forstå enn «H1,5», men Road Race-geometrien gir en like rask og aggressiv sittestilling som den tidligere H1,5-geometrien.

Er IsoFlow justerbar?

Nei, IsoFlow er utformet for å balansere aerodynamikk, vekt og komfort for alle rammestørrelser.

Har den innvendig oppbevaring?

Nei.

Er setepinnen justerbar?

Ja. Som på Gen 7 Madone er setepinnekilen reversibel for å tillate større justeringsområde for setehøyden. Maksimum og minimum setehøyde for hver rammestørrelse vises i Geometri-fliken på sykkelens produktside på Trekbikes.com.

Hvilke størrelse setepinne sendes ut med hver sykkel?

Størrelsene XS, S og M sendes ut med den korte setepinnen med 0 mm offset. Størrelsene ML, L og XL sendes ut med den lange setepinnen med 0 mm offset.

Hva er nytt med RSL Aero styre/stem?

Styre/stem er lettere og forbedrer samtidig ergonomien takket være det nye stumpe aerodesignet. Den har samme avstand, dropp og flare som styre/stem på Madone Gen 7. Den har også et forbedret Blendr-feste. Merk at denne nye fasongen gjør at toppen av styre/stem er 4 mm høyere enn tidligere.

Jeg vil ikke ha styret 4 mm høyere, hva kan jeg gjøre?

Vi har designet et spesielt RCS Race Low øvre lagerdeksel for å utjevne 4 mm høyere styre/stem. RCS Race Low øvre lagerdeksel er kun tilgjengelig i løssalg og vil ikke komme som standard på syklene. Vennligst sjekk servicehåndboken for delenummer og monteringsinstruksjoner.

Hva er nytt med Blend-festet for Aeolus RSL styre/stem?

En ny, ikke-justerbar Blendr base/feste-kombo kutter gram og kommer med et feste for å montere enten en Garmin eller Wahoo-computer på komplette sykler. Et nytt, enkelt avtakbart frontlyktfeste er også inkludert. Vil du fjerne lykten for konkurransedagen? Skru av lyktfestet enkelt og raskt for maksimal aerodynamikk; du trenger ikke lenger bytte mellom mono- og duobaser. Finn flere detaljer i servicehåndboken.

Er nye RSL Aero styre/stem kompatibelt med mekaniske gir?

Nei.

Er det nye RSL Aero styre/stem kompatibelt med clip-on styreforlengere?

Nei.

Fortell meg mer om aeroflaskene og stativene!

Inkludert med Madone SLR Gen 8, rommer de nye Trek RSL Aero-flaskene 595 ml hver, er BPA-frie, tåler oppvaskmaskin og fungerer sømløst med Madone Gen 8 Full System Foil for å holde deg rask (og hydrert) i vinden. Flaskene passer perfekt i de inkluderte karbon RSL Aero Cages, som også fungerer med en standard rund flaske. Flaskestativene krever en lavprofil knappehodeskrue og er montert i et spor som lar deg flytte stativene opp og ned for å oppnå mest mulig aerodynamisk plassering på alle rammestørrelser. De vil være tilgjengelige som ettermarkedsprodukter for Madone SL Gen 8-syklister.

Hvordan installerer jeg RSL Aero vannflaske og holder for å maksimere aerodynamiske effekter?

På Madone Gen 8 installeres seterør-holderen først med bunnen av holderen så nær bunnbraketten som mulig. Installer deretter underrør-holderen med bunnen av holderen 1 cm unna seterør-holderen. Å minimere avstandene mellom rammen og flaskene vil hjelpe deg med å maksimere aerodynamisk effektivitet. For andre sykler følger du samme prosess som for Madone Gen 8.

Er RSL Aero flasker/flaskestativ kompatible med andre sykler?

De er designet spesifikt for rørfasongene på nye Madone Gen 8, men kan monteres på de fleste sykler som kan brukes med et standard rundt flaskestativ.

Hvilken farge får jeg på RSL Aero-flasker/stativ hvis jeg bestiller en Madone SLR gjennom Project One?

På alle Project One-valg utenom ICON, blir flaskestativene lakkert for å matche sykkelens rammefarge. ICON-sykler får sorte flaskestativ (det er ikke nok overflate på RSL Aero-stativene til å påføre ICON-lakkering). Alle flasker som tilbys i Project One er sorte.

Hva er RCS Headset System? Hvilke stem er kompatible med denne sykkelen?

Det nye RCS Headset System kommer først på Madone SLR/SL Gen 8 og forenkler og standardiserer delene som trengs for cockpit-oppsett på tvers av modeller og mellom plattformer:

- RCS Race: For bruk med det nye RSL Aero-styre/stem (inkludert med Madone SLR Gen 8)
- RCS Pro: For bruk med dagens RCS Pro Blendr-stem (inkludert med Madone SL Gen 8)
- RCS Universal: For bruk med tradisjonelle runde stem.

Trek landeveisrammer som er laget for RCS Headset System bruker samme styrelagerdeksel og avstandsskiver avhengig av type stem (fremhevet over), så du alltid vet nøyaktig hvilke deler som trenges for å bytte cockpit mellom modeller/plattformer utstyrt med RCS Headset System. Madone er bare starten, i fremtiden blir flere Trek landeveissykler kompatible med RCS Headset System. Se servicehåndboken for flere detaljer og delenummer.

Servicehåndbok 

Kan de brukes med mekaniske drivverk?

Madone SL Gen 8 er kompatibel med drivverk der krankgiret har en strømpestopper. Madone SLR Gen 8 er kun kompatibel med elektroniske drivverk fordi det ikke er noe utgangshull for krankgirstrømpe i underrøret.

Jeg vil bruke et 1x-drivverk, er festet til krankgiret avtakbart?

Ja! Akkurat som på Gen 7, kan du enkelt fjerne festet til krankgiret ditt for bedre aerodynamikk og et renere utseende. Se detaljene i servicehåndboken.

Servicehåndbok 

Kan disse syklene brukes slangeløst? Hvilke ekstra deler er nødvendig?

Madone SL 6 og opp kommer slangeløstklare med 28 mm dekk. Bare fyll i tetningsvæske (inkludert) og luft.

Blir Madone SLR Gen 8 tilgjengelig i Project One

Ja. Men Madone SL Gen 8 blir ikke tilgjengelig i Project One.

Trenger jeg et spesielt mekkestativ?

Vi anbefaler å bruke et reparasjonsstativ som Feedback Sprint som ikke klemmer ramme/setepinne.

Hva er UDH (universalgirøre)

Universal Derailleur Hanger konsoliderer tusenvis av girøre-alternativer for hele bransjen. Det beskytter giret ved fastkiling av kjedet ved å svinge tilbake og ut av veien, og glir litt ved sammenstøt. Det forbedrer girytelse, garanterer at kjedelinjen er rettere og fungerer med alle drivverk. Samt at et nytt er tilgjengelig over alt.

Lær mer her 

Er det noe annet jeg bør vite om?

Madone SLR/SL Gen 8 har plass til en 180 mm eller 160 mm bremseskive foran. Bak bør bremseskiven være enten 160 mm eller 140 mm.

Har du et spørsmål du ikke finner svaret på?

Sjekk servicehåndboken til Madone Gen 8. Leter du fremdeles? Kontakt kundeservice!

Servicehåndbok 


DEL OPPLEVELSENE MED OSS PÅ @BRAASPORT.no / #BRAASPORT