Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på en rekke vanlige spørsmål.

 

Frakt

Når sendes pakken min?

Vi sender pakker fortløpende. Bestiller du tidlig på dagen blir pakken ofte sendt samme dag. Bestillinger som kommer inn senere på dagen sendes normalt påfølgende virkedag. Bestiller du ski så er det 2-3 dager ekstra levering, men vi sender selvfølgelig så fort vi kan

Hvor lang er leveringstiden?

Normal leveringstid er 1-4 virkedager fra pakken sendes fra oss.  Bestiller du ski så er det 2-3 dager ekstra levering, men vi sender selvfølgelig så fort vi kan. Leveringstiden avhenger av hvor i landet pakken skal sendes til. Skal varen klargjøres med binding, preppes eller lingnende så må det påregnes noe lenger leveringstid.

 

Hva koster frakten?

Fraktkostnadene vises når du går til handlekurven. Prisene avhenger av pakkens størrelse, type frakt, og hvor den skal sendes til.

Hvilke leveringsalternativer tilbyr dere?

Du kan velge mellom vanlig postpakke, levering hjem på døren, bedriftspakke, eller å hente selv på vårt hentepunkt. Klikk her for å lese mer om frakt og levering.

 

Hvor ligger hentepunktet?

Vårt hentepunkt ligger på Frysja i Kjelsåsveien 168, på baksiden av bygget. For å komme dit anbefaler vi å bruke buss linje 25, 51 eller 54. Kommer du med bil finner du parkering merket Braasport rett på utsiden av døren.

Er prisene de samme på nett og i butikk?

Vi har de samme prisene på nett som i butikk og vi jobber mye med at du enkelt skal kunne velge det alternativet som passer deg best. Enten du vil bestille time for personlig service og veiledning, bestille på nett eller besøke oss på Ullevaal for en mer tradisjonell handel skal priser og service alltid være den samme. 

Hva er åpningstidene til vår Butikk Ullevaal?

Vår butikk Ullevaal er en del av AMFI Ullevaal kjøpesenter og følger senterets åpningstider.

Mandag til fredag: 09:00 - 19:00
Lørdag: 09:00- 18:00
Søndag: Stengt

Hva er åpningstidene til hentepunktet på Frysja?

Åpningstidene for hentepunktet i Kjelsåsveien 168 B er:

Mandag til fredag: 08:00 - 18:00
Lørdag: 10:00-15:00
Søndag: Stengt

Hva er åpningstidene til kundeservice?

Vår kundeservice holder åpnet i butikkens åpningstid. Vi kan kontaktes på telefon, mail, chat eller på sosiale medier. Vi tilstreber å ha kort respons på kundehenvendelser slik at vi ofte svarer deg utenfor de oppsatte åpningstidene men du skal uansett få svar fra oss innen 48 timer.

Sender dere til Svalbard?

Vi sender dessverre ikke pakker til Svalbard.

Sender dere til utlandet?

Nei, dessverre. Foreløpig sender vi kun til adresser i Norge.


Betaling

Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere?

Betalingen skjer via Avarda. De tilbyr en rekke forskjellige måter å betale på, blant annet kortbetaling og forskjellige fakturaløsninger. Du kan velge betalingsalternativ i kassen. Her får du også opplyst vilkårene for de forskjellige alternativene. 

Kan jeg dele opp fakturaen?

Har du valgt faktura som betalingsmåte er det vanligvis mulig. For å få gjort dette må du kontakte  Avarda direkte her: 
 

Jeg får kun opp kortbetaling som betalingsalternativ. Hvorfor?

For å få opp alle tilgjengelige betalingsalternativ må du taste inn ditt personnummer. Avarda gjennomfører da en enkel kredittsjekk av deg. Hvis du har tastet inn personnummeret, og likevel ikke får opp andre alternativ enn kortbetaling, har du antagelig ikke kommet igjennom kredittsjekken. Braasport har ikke innsyn i dette materialet. 

Kan jeg bestille varer til firmaer eller organisasjoner?

Ta kontakt med oss for avtale om bedriftskjøpvia snakkeikonet til høyre.

Bytte & retur

Jeg vil bytte en vare jeg har kjøpt hos dere. Hva gjør jeg?

Hos Braasport er det gratis å bytte varer. Du kan bytte ubrukte varer innen 30 dager etter at du mottok varen(e). Vi dekker ikke returfrakt ved bytte hvis angrefristen på 30 dager er ute. Les mer om bytte her.

 

Jeg vil returnere en vare jeg har kjøpt hos dere. Hva gjør jeg?

Du kan returnere eller bytte ubrukte varer innen 30 dager etter at du mottok varen(e).

Kan jeg returnere eller bytte en vare på hentepunktet?

Ja, det kan du. På hentepunktet har vi prøverom og en liten miniutgave av vår butikk på Ullevaal.

Ordre

Jeg vil kansellere bestillingen min. Hva gjør jeg?

Hvis du vil kansellere bestillingen din kan du sende oss en epost til hei(at)braasport.no. Opplys om ordrenummeret i eposten. Hvis pakken allerede er sendt fra oss kan ikke ordren kanselleres. Da må du sende pakken i retur når du mottar den. Pengene blir kreditert straks vi mottar returen.

Kan jeg legge til en vare til min ordre?

Det er dessverre ikke mulig å legge til varer på bestillinger som allerede er lagt inn. 

Jeg bestilte feil produkt. Kan dette fikses?

Har du bestilt feil produkt, og vil endre dette ber vi deg sende oss en epost så raskt som mulig. Kontakt oss via kontaktskjemaet nederst i høyre hjørne, så hjelper vi deg videre.

Jeg har mottatt feil vare. Hva gjør jeg?

Vi har gode rutiner for plukking og pakking, men det kan likevel forekomme feil. Hvis det skjer vil vi rette det opp så fort som mulig. Kontakt oss via kontaktskjemaet nederst i høyre hjørne, så hjelper vi deg videre.

Jeg har ikke hentet ut pakken min. 
Hvis du ikke henter ut pakken din belastes du med et gebyr på 200,- kr . Dette trekkes i fra på din refusjon. Ta gjerne kontakt med oss før varen returneres til oss hvis du blir forhindret i å hente din pakke. Du vil bli varslet i fra posten før den sendes tilbake.

 

Reklamasjon

Det er noe galt med varen jeg har kjøpt på Braasport. Hva gjør jeg?

Hvis du får problemer med en vare du har kjøpt hos oss ber vi deg kontakte oss så fort som mulig. Vi etterstreber at reklamasjonssaker alltid skal løses raskt og smertefritt. Klikk her for å lese mer om reklamasjon.

 

Vareutvalg

Jeg finner ikke størrelsen jeg trenger. Hva gjør jeg?

Vi prøver så godt vi kan å ha mange størrelser som mulig tilgjengelig, men det hender vi blir utsolgt. Kontakt oss gjerne, så kan vi finne ut om det er mulig å få tak i størrelsen du ønsker. Bruk kontaktskjemaet nederst i høyre hjørne, så hjelper vi deg videre.

Kan dere ta inn andre varer enn de jeg finner i nettbutikken?

Vareutvalget vårt er i stadig utskiftning. Vi prøver så godt vi kan å ha et stort utvalg bestående av både nyheter og klassikere innen kategoriene topptur, langrenn, friluft, sykkel og løp. Er det noe du savner setter vi stor pris på om du sier ifra. Kontakt oss via kontaktskjemaet nederst i høyre hjørne, så hjelper vi deg videre. 

Montering av ski

Monterer dere bindinger gratis?

Ja. Kjøper du ski og bindinger hos oss monterer vi gratis.

Jeg har kjøpt ski og bindinger hos noen andre. Kan dere montere dette?

Ja, det gjør vi gitt at vi har riktig mal. Prisen er avhengig av type montering.