Trek Emonda ALR 5 landeveissykkel

Émonda ALR 5 Disc er en fjærlett og lydhør landeveissykkel i aluminium. Sykkelens avanserte Kammtail-formede aluminiumsrør og konkurranserettede H1.5-geometri gir den det elegante uttrykket og kjøreegenskapene til en karbonsykkel, men til aluminiumspris. Og med store oppgraderinger som et pålitelig Shimano 105-drivverk og kraftige hydrauliske skivebremser som stopper uansett vær, er denne sykkelen laget for å prestere både på klubbtreninger og i ritt.

Crimson to Dark Carmine Fade
Crimson to Dark Carmine Fade
Vår anbefaling

IKKE MEDLEM
DIN MEDLEMSPRIS MEDLEMSPRIS BLI MEDLEM
Oppdatert
Beskrivelse
Spesifikasjoner
Geometritabell
Størrelseguide
Vanlige spørsmål
Anmeldelser

Passer for deg hvis...

Du vil ha alle fordelene ved en sykkel som er bygget for fjærlett ytelse, men i lommebokvennlig aluminium, med elegansen og kjøreegenskapene man egentlig bare forventer av en karbonramme og den trygge bremsekraften som skivebremser gir.

Teknologien du får

En fjærlett ramme i 300 Series Alpha Aluminum, med Kammtail-formede rør for bedre aerodynamikk, Invisible Weld Technology, en Émonda SL-karbongaffel som absorberer risting fra veien, innvendig kabelføring i både ramme og gaffel, et pålitelig og komplett 2x12-delt Shimano 105-drivverk, kraftige hydrauliske flat-mount-skivebremser og slangeløsklare hjul.

Det siste ord

En avansert aluminiumsramme som både ser ut og oppfører seg som karbon samt et pålitelig 105-drivverk fra Shimano gir denne konkurranseklare sykkelen en utrolig allsidighet.


 Hvorfor du elsker den

  • Denne fjærlette aluminiumsrammen er laget for konkurranse og har attpåtil veldig ryddig kabelføring
  • Den er kjapp i motbakker, kjører svinger som på skinner og er trygg i utforkjøringene
  • Rammerør med Kammtail-form bidrar til at Émonda ALR er enda raskere enn før
  • Den har samme geometri som våre aller beste Émonda-sykler i karbon, og gir deg en opplevelse som står på egne ben i forhold til mye dyrere karbonsykler
  • Innvendig vaierføring forlenger vaiernes levetid og gjør sykkelen enda penere

*Vennligst merk - spesifikasjoner gjelder alle størrelser med mindre det er oppført separat

Rammesett
Ramme Ultralight 300 Series Alpha Aluminum, Invisible Weld-teknologi, konisk styrerør, innvendig vaierføring, flatmontert skivebrems, 142x12 mm gjennomgående aksel
*Gaffel Størrelse:47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62
Émonda ALR fullkarbon, konisk karbon kronerør, innvendig bremseføring, flatmontert skivebrems, 12 x 100 mm gjennomgående aksel
Størrelse:47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62
Émonda ALR full carbon, tapered carbon steerer, internal brake routing, flat mount disc, 12x100mm thru axle
Vekt
Vekt 56 - 9.17 kg / 20.22 lbs (med slanger)
Vektgrense Denne sykkelen har en øvre total vektgrense for sykkel, syklist og last på 125 kg.
Drivverk
Girvelger Shimano 105 R7120, 12-delt
Krankgir Shimano 105 R7100, festemontert, bunnsving
Bakgir Shimano 105 R7100, 36T maks tannhjul
*Krank Størrelse:47
Shimano 105 R7100, 50/34, 165 mm lengde
Størrelse:50, 52
Shimano 105 R7100, 50/34, 170 mm lengde
Størrelse:54, 56, 58
Shimano 105 R7100, 50/34, 172,5 mm lengde
Størrelse:60, 62
Shimano 105 R7100, 50/34, 175 mm lengde
Kranklager Praxis, T47 gjenget, innvendig kulelager
Kassett Shimano 105 7101, 11–34, 12-delt
Kjede Shimano SLX M7100, 12-delt
Maks drevstørrelse 1x: 48T, 2x: 53/39 (Shimano), 48/35 (SRAM)
Hjul
Framhjul Bontrager Paradigm SL, Tubeless Ready, 21 mm felgbredde, 100 x 12 mm gjennomgående aksel
Bakhjul Bontrager Paradigm SL, Tubeless Ready, 21 mm felgbredde, 142 x 12 mm gjennomgående aksel
Frontnav Bontrager aluminium, forseglet kulelager, centerlock bremseskive, 100 x 12 mm gjennomgående aksel
Stikkaksel framme Bontrager Switch gjennomgående aksel, avtakbar hendel
Baknav Bontrager aluminium, forseglet kulelager, centerlock-skive, Shimano 11-delt boss, 142 x 12 mm gjennomgående aksel
Stikkaksel bak Bontrager Switch gjennomgående aksel, avtakbar hendel
Felg Bontrager Paradigm SL, Tubeless Ready, 24-hulls, 21 mm bred, Prestaventil
Eiker 14G rustfritt stål, svart
Dekk Bontrager R1 Hard-Case Lite, kanttråd, 60 tpi, 700 x 28 mm
Maks dekkstørrelse 28mm
Komponenter
*Sete Størrelse:47, 50, 52
Verse Short Comp, stålskinner, 155 mm bredde
Størrelse:54, 56, 58, 60, 62
Verse Short Comp, stålskinner, 145 mm bredde
*Setepinne Størrelse:47
Bontrager Comp, 6061 aluminium, 27,2 mm, 8 mm offset, 250 mm lengde
Størrelse:50, 52, 54, 56, 58, 60, 62
Bontrager Comp, 6061 aluminium, 27,2 mm, 8 mm offset, 330 mm lengde
*Styre Størrelse:47, 50
Bontrager Comp, aluminium, 31,8 mm, 80 mm rekkevidde, 121 mm dropp, 38 cm bredde, 42 cm bukkbredde
Størrelse:52
Bontrager Comp, aluminium, 31,8 mm, 80 mm rekkevidde, 121 mm dropp, 40 cm bredde, 44 cm bukkbredde
Størrelse:54, 56, 58
Bontrager Comp, aluminium, 31,8 mm, 80 mm rekkevidde, 121 mm dropp, 42 cm bredde, 46 cm bukkbredde
Størrelse:60, 62
Bontrager Comp, aluminium, 31,8 mm, 80 mm reach, 121 mm dropp, 44 cm mellom hendlene, 48 cm mellom hornene
Styreteip Bontrager Supertack Perf styreteip
*Styrefremspring Størrelse:47
Bontrager Elite, 31,8 mm, Blendr-kompatibel, 7 grader, 70 mm lengde
Størrelse:50
Bontrager Elite, 31,8 mm, Blendr-kompatibel, 7 grader, 80 mm lengde
Størrelse:52, 54
Bontrager Elite, 31,8 mm, Blendr-kompatibel, 7 grader, 90 mm lengde
Størrelse:56, 58
Bontrager Elite, 31,8 mm, Blendr-kompatibel, 7 grader, 100 mm lengde
Størrelse:60, 62
Bontrager Elite, 31,8 mm, Blendr-kompatibel, 7 grader, 110 mm lengde
Brems Shimano 105 hydrauliske skivebremser, flatmontert
Bremseskive Shimano RT70, centerlock, 160 mm
Skivestørrelse Maks bremseskivestørrelse: 160 mm foran og bak

Vi forbeholder oss retten til å endre produktinformasjonen på dette nettstedet når som helst og uten forvarsel, også det som gjelder utstyr, spesifikasjoner, modeller, farger, materialer og priser. På grunn av problemer med forsyningskjeden kan kompatible deler byttes ut når som helst uten varsel.

Sykkel- og rammevekt er basert på lakkerte preproduksjonsrammer i skrivende stund. Vekten på produksjonsmodellene kan avvike.

Skjermbilde 2025-03-21 105037.jpg
Skjermbilde 2025-03-21 105017.jpg
SPØRSMÅL: Hva er annerledes med rammen sammenlignet med tidligere versjoner?
SVAR: Émonda ALR er oppgradert med rittorientert H1.5-geometri, T47-kranklager, Kammtail-profil på underrøret og vaierføring gjennom styrerøret, som sørger for et ryddig uttrykk og god aerodynamikk.

SPØRSMÅL: Hva slags geometri er det på sykkelen?
SVAR: H1.5

SPØRSMÅL: Hva er den maksimale dekkstørrelsen?
Svar: Anbefalte dekkklaringsstandarder for denne modellen er endret. Nøyaktige verdier finner du i spesifikasjonene på hver sykkelmodellside.

SPØRSMÅL: Kan den utstyres med mekanisk drivverk?
SVAR: Ja, men med krankgir som mangler innebygd strømpestopper (mekanisk SRAM, eldre Shimano-krankgir osv.), vil man trenge den krankhusmonterte vaierføreren W575392. Vær klar over at den eksisterende krankhusmonterte vaierføreren W563146 til Émonda ALR ikke passer på MY23-utgaven av Émonda ALR, da denne har et T47-krankhus, som er større.

SPØRSMÅL: Hva slags bremsefester er det, og hvor store kan bremseskivene være?
SVAR: Det er flat-mount-feste til både for- og bakbrems, og bremseskivene må måle minst 140 mm og høyst 160 mm.

SPØRSMÅL: Hva er navbredden?
SVAR: 100 x 12 foran, 142 x 12 bak

SPØRSMÅL: Hvilken type kranklager bruker den?
SVAR: T47

SPØRSMÅL: Kan den utstyres med kranksett med 30 mm aksling?
SVAR: Ja. T47-kranklagre som er kompatible med 30 mm aksling selges utenom.

SPØRSMÅL: Kan disse syklene brukes slangeløst? Hvilke ekstra deler er nødvendig?
SVAR: Hjulene kan brukes slangeløst, men sykkelen leveres med vanlige slanger samt dekk og felgbånd som ikke kan benyttes slangeløst. Slangeløsklare dekk, felgbånd, tetningsvæske og ventiler må kjøpes utenom hvis man skal kunne legge om til slangeløst.

SPØRSMÅL: Hvor høyt og hvor lavt går setet på de forskjellige rammestørrelsene?
SVAR: Se geometrioversikten på sykkelens produktside.

SPØRSMÅL: Har rammen innvendig oppbevaring?
SVAR. Nei. Som på Émonda SL og SLR er den innvendige oppbevaringen droppet på Émonda ALR for å skape en lettere, stivere og enklere ramme.

SPØRSMÅL: Er det skjermfester på rammen?
SVAR: Nei. Lett, stiv, enkel!

SPØRSMÅL: Finnes det et lavere deksel til styrelageret?
SVAR: Nei. Det finnes ett deksel med innvendig vaierføring til et tradisjonelt, rundt stem og et annet deksel som passer til RCS Pro-stemmet – begge er 15 mm høye.

SPØRSMÅL: Passer det nye kombinerte Madone SLR-styret/stemmet?
SVAR: Nei. Profilen på det kombinerte Madone SLR-styret/stemmet passer ikke til de runde styrelagerdekslene som brukes på Émonda ALR.


DEL OPPLEVELSENE MED OSS PÅ @BRAASPORT.no / #BRAASPORT